Med Jonas Sjöstedt går Vänsterpartiet framåt!

Med drygt 800 dagar kvar till valet har Vänsterpartiet nu valt en ny ordförande, Jonas Sjöstedt. Från Vänsterpartiet Hallands kongressdelegation välkomnar vi valet och ser med stort hopp på Vänsterpartiets framtid. Vi är övertygade om att Jonas Sjöstedt är den person som verkligen kan leda Vänsterpartiet i arbetet för ett mer jämlikt Sverige.

Det är nu vi börjar valkampanjen på allvar för att byta ut regeringen Reinfeldt. I en tid när de sociala orättvisorna ökar, ungdomsarbetslösheten är katastrofalt stor och äldre ses som vinstmaskiner, behöver Sverige en annan politik. Vi behöver en politik som återskapar människovärdet och ger oss större möjlighet att påverka våra egna liv. Det gör vi inte genom en falsk valfrihet där vi får välja färgen på uniform hos hemtjänsten eller vilken elleverantör vi har. Det gör vi genom att sänka arbetstiden så att fler får möjlighet att aktivera sig och påverka samhället. Det gör vi genom att satsa på riktiga jobb i vår gemensamma offentliga välfärdssektor. Det gör vi genom att satsa på våra elever istället för vinster i skolan.

Vi vill förändra samhället i grunden. Vi är övertygade om att Jonas Sjöstedt är den kraft som behövs för att vi ska lyckas.

Hanna Larsson, Varberg
Tania Bengtsson, Halmstad