Kommunpolitik
Bild på Tania med texten

Påverka vår politik!

Bild på Tania med texten "Vad tycker du? Påverka och lämna förslag". Picassoparken i bakgrunden.

Förslagslådan stängd!

Tack för alla förslag för vilken politik vi ska driva för att Halmstad ska kunna bli en bättre kommun för alla. Nu tar vi hand om era förslag och använder dem för att formulera konkret politik i vårt kommunpolitiska program som beslutas av årsmötet i februari. Vill du vara med och fatta beslut om programmet? Bli medlem på https://vansterpartietweb.azurewebsites.net/#/newregister och gör din röst hörd på årsmötet!

Påverka vår politik!

Det är ca ett år kvar till valet och vi påbörjar nu vårt arbete med att prioritera vad vi vill driva i valrörelsen och framförallt under nästa mandatperiod.
Nu vill vår kommungrupp ta del av dina förslag och idéer för hur Halmstad kommun kan bli bättre framöver!
Vad har du för idéer? Vad tycker du att vi ska driva?
Påverka och lämna dina förslag genom att skicka in dem i vår förslagslåda här nedan:

Följ gärna denna guiden, som en hjälp på vägen:

Steg 1: Kom på en idé
Vad kan förbättras i Halmstad kommun? Vilken politik ska vi driva?

Steg 2: Skriv ner ett förslag
Formulera ditt förslag kortfattat. Förslaget måste röra Halmstad kommuns verksamheter (bland annat miljö- och klimatfrågor, skolor, demokratifrågor, äldreomsorg, socialtjänst, trafik, kultur, stadsbyggnad, personalfrågor).
Exempel 1: Halmstad kommun ska erbjuda tak över huvudet för alla hemlösa.
Exempel 2: Alla barn och elever i Halmstad kommuns förskolor och skolor ska ha rätt att välja vegansk kost varje dag.
Exempel 3: Stadskärnan ska stängas av helt och hållet för privatbilister.

Steg 3: Skicka in ditt förslag
När du har formulerat ditt förslag kan du skicka in det i formuläret här nedanför. Du kan även komma till vår workshop den 17 september kl. 13:00 på Bolmensgatan 11 (ABF) för att bolla idéer med oss eller lämna dina förslag skriftligen. Förslagslådan stänger den 24 september.

Alla inkomna förslag bereds av kommungruppen. Utvalda förslag kommer att ingå i Vänsterpartiet Halmstads kommunpolitiska program 2018-2022. Föreningens medlemmar fattar beslut om programmet på årsmötet i februari 2018.