Årsmöte
Del av styrelse 2017

Årsmöte 2017

Vänsterpartiet Halmstad hade sitt årsmöte igår, lördag 29 januari. Där antogs verksamhetsplanen för 2017, där fokus kommer ligga på att förbereda oss inför valet 2018. Årsmötet valde även att förtydliga föreningens policy kring partiskatt. Samtliga medlemmar som är valda till kommunala uppdrag eller uppdrag som nämndeman i Halmstad tingsrätt ska betala 10% på beloppet av samtliga arvorden efter skatt.

Mötet beslutade att bevilja den avgående styrelsen ansvarsfrihet för det föregående verksamhetsåret. Vidare valde Anders Lövgren, som har varit ordförande de senaste åren att inte kandidera till ordförandeposten för det kommande året. Vi tackar Anders för det gedigna och slitsamma arbete han har lagt ner för partiet de senaste åren.

Till ny ordförande valdes Daniel Nilsson Brodén, efter förslag från valberedningen enhälligt till ordförande för Vänsterpartiet i Halmstad. Patricio Fuentes-Orellana valdes till kassör. Övriga ledamöter i styrelsen är Anna-Lena Magnusson Möller, Mikael Ekfeldt och Malin Söderblom. Som ersättare valdes Yousef Alkhous till 1:a ersättare och Tania Bengtsson till 2:a ersättare.

Efter årsmötet hölls en middag med vegetarisk pajbuffé för att fira årsmötet. Kvällen avslutades med kladdkaka och kaffe. Det var mycket god stämning under årsmötet. Kolla på bilderna här under så får ni se själva!

[su_slider source=”media: 3958,3961,3959,3965,3957,3962,3950,3963,3964,3960″ height=”400″ title=”yes” mousewheel=”no”]